di. feb 4th, 2025
Leestijd: 2 minuten

Callahan gaat zijn ruim 20 jaar marketingervaring op het vlak van beveiliging inzetten om de leidinggevende positie van Acronis in cyberbescherming voor serviceproviders en ondernemingen te versterken

 

Acronis, wereldwijd leider op het gebied van cyberbescherming, heeft vandaag de benoeming van Michael Callahan als Chief Marketing Officer bekendgemaakt. Met zijn uitgebreide verkoop- en marketingervaring is Callahan een waardevolle aanwinst voor het team van Acronis. Hij heeft verschillende bestuursfuncties vervuld bij bedrijven zoals McAfee, HP en Juniper en meer recent als Senior Vice President of Global Marketing voor Cofense.

Callahan gaat als Chief Marketing Officer de wereldwijde merkpositie van Acronis verder uitbreiden en de bekendheid van het Cyber Protect Cloud Platform vergroten. Als gevolg van de coronapandemie is het gebruik van oplossingen voor digitale transformatie en de migratie naar hybride of pure cloudoplossingen in een stroomversnelling geraakt. Organisaties hebben daarom een effectieve beveiligingsoplossing nodig om de almaar veranderende bedreigingen een halt toe te roepen. De ruime ervaring van Callahan komt ook goed van pas bij het streven van Acronis om de volgende lichting techleiders zo goed mogelijk te ondersteunen door overal ter wereld hulpprogramma’s aan te bieden, met name in achtergestelde gebieden.

“Michael kan voortbouwen op de reeds behaalde successen en het marketingteam van Acronis ondersteunen om de resultaten nog verder te verbeteren”, aldus Patrick Pulvermueller, Chief Executive Officer bij Acronis. “Hij heeft meer dan 20 jaar verschillende leidinggevende marketingfuncties vervuld bij enkele van de bekendste bedrijven in de sector. Deze ervaring zal van groot belang zijn bij het versterken van de positie van Acronis als leider op de markt voor eindpuntbeveiliging. Michael heeft indrukwekkende groeiresultaten behaald voor de merken die hij heeft ontwikkeld. We kijken uit naar wat Acronis onder zijn leiding en met zijn expertise kan bereiken.”

Callahan hanteert als marketingmanager een statistisch gedreven aanpak en heeft veel ervaring opgedaan in het SaaS-beveiligingsdomein tijdens de verschillende bestuursfuncties die hij heeft bekleed bij McAfee, HP, FireMon en Zimperium, waar hij op effectieve wijze leiding gaf aan wereldwijde teams. Dit is van grote waarde omdat Acronis als internationaal bedrijf kantoren en werknemers over de hele wereld heeft, zeer uiteenlopende gebruikersgroepen bedient, een sterke positie op de markt voor cyberbescherming heeft en deze positie verder wil uitbreiden.

Michael gaat de aanwezigheid van Acronis als leider op de markt voor cyberbescherming verder uitbouwen door zich te focussen op de waarde van de beveiligingsoplossingen van Acronis, zoals Acronis Cyber Protect Cloud, dat speciaal is ontwikkeld om als service te worden aangeboden via serviceproviders of ondernemingen die hun organisaties willen beschermen.

2021 was het succesvolste jaar in de geschiedenis van AcronisDe cloudactiviteiten van Acronis in de VS zijn met 77% gestegen ten opzichte van het jaar ervoor en meer dan 750.000 bedrijven lieten zich beschermen door Acronis Cyber Protect. Callahan bouwt voort op het succes van 2021, waaronder de investering van $ 250 miljoen die CVC Partners in mei deed, om het momentum in 2022 vast te houden, onder andere door de go-to-market-initiatieven van Acronis uit te breiden en het partnernetwerk van MSP’s (Managed Service Providers) te vergroten.

Callahan: “Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan, vooral in deze tijd waarin de oplossingen van Acronis in rap tempo de markt veroveren en een uitzonderlijk snelle groei doormaken, zodat we kunnen blijven investeren in innovatieve oplossingen voor de problemen van onze klanten. Nu bijna iedereen overstapt naar digitale ecosystemen in de cloud is het belangrijker dan ooit tevoren dat beveiligingsmanagers hun organisatie proactief kunnen beschermen en bedreigingen op effectieve wijze een halt kunnen toeroepen met oplossingen voor cyberbescherming.”

 

 

Door Redactie